ZeeDive: ecommerce web site,beta screenshots

zeeDive has an interesting twist on the standard online buying experience,sets a top price for an item and drops it steadily until time runs out or someone buys it. Buyers can step in at any time and make a purchase, or set a price that buyer gets it. They’ve also included merchant feedback, watch-lists and other useful features. I try the beta and i send my feedback. The current inventory on the site is very limited (is necessary to more categories) and the price of products are not low now. The first impressions of the web site is good,maybe with more users this will become slow, but i hope that the server is good: security is the primary goal. The layout it could be improved,especially in the managment of categories (the browse,u can make also a list of tag) to better the search engine: if i search the keyword “notebook” i have this link so i haven’t a permalink and has a list of bags, while i want to search some pc. The registration is easy, the secret question can be improved inserting one customized by the user. Also the choice of Country it should come before of State and Zip postal. The graphics of in home are very light, maybe too much, the font are clearable (i would change the mouseover color on browse to left) but the table are not easily distinguishable with the gray border: also the choice to have in right the box of search and login it is not the maximum. On Flash Dive i would foresee more products on homepage also for Dive Ending (maybe to make a choice about the price as shopwiki.com do). The Dive Widget (the real-time step of the price) can be improved, sometimes the scroll is slow and not very accessible especially with the arrows: when i click my price and go to the page to confirm my catch, there isn’t the possibility of getting back. The payment process is very easy,there is only credit card but not paypal or some other methods. The help section with the Faq are classic and are good the quick links section, maybe is necessart to give several importance to the glossary (as is in homepage, maybe with a strong graphics).

zeeDive è un sito ecommerce, un interessante mix di acquisti online tradizionali, nel quale è possibile settare il prezzo del prodotto, fissando un prezzo superiore finchè non scade il tempo o qualcuno offre il suo prezzo entro un margine. Gli acquirenti quindi possono intervenire in qualsiasi momento e fare un acquisto o fissare un prezzo: ci sono anche funzioni come i feedback, la watch-list. Ho provato la beta ed ho inviato il mio feedback: l’inventario corrente è scarso (ci sono poche categorie) così come i prezzi che non sono bassi. La prima impressione del sito è buona, forse con molti utenti diverrà lento, ma spero che il server sia in grado di reggere il traffico di molti utenti: la sicurezza probabilmente è la mission principale, trattandosi di un sito di ecommerce. Il layout potrebbe essere migliorato, specialmente nella gestione delle categorie (nel browse, si potrebbe prevedere anche una lista di tag) e il motore di ricerca potrebbe essere migliorato: se cerco la keyword “notebook” ho un link del tipo , non un permalink e come risultato ottengo una lista di borse, mentre io cercavo pc portatili. La registrazione è facile la domanda segreta non è personalizzabile dall’utente: anche la scelta del Paese dovrebbe venire prima dello Stato e del codice Zip. La grafica nell’home è leggera, forse troppo, i font sono chiari (io cambierei il colore di mouseover in browse) ma le tabelle non sono facilmente distinguibili con quel bordo grigio: anche la scelta di avere a destra i box della search e del login non è il massimo. La sezione Flash Dive dovrebbe avere più prodotti nella homepage così come per il Dive Ending (forse con la possibilità di scegliere il prezzo come in shopwiki.com). Il Widget Dive (l’aggiornamento in real-time del prezzo) deve essere migliorato, a volte lo scroll è davvero lento e non molto accessibile specie con le frecce: quando clicco per un prezzo arrivo alla pagina di “My Catch” ma non ho più la possibilità di tornare indietro. I pagamenti sono facili, c’è solo la possibilità di usare le carte di credito, niente paypal o altri metodi. La sezione di help ha delle classiche Faq con dei buoni Quick Links, forse è necessario, viste le funzioni particolari, dare più importanza al glossario dei termini (come viene fatto in homepage, ma magari con una grafica più decisa e marcata).

home.jpg

browse.jpg

products.jpg

myitems.jpg

help.jpg

Author: Dario Salvelli

Growth Hacker, Digital Marketing expert. I work as the Global Social Media Manager of Automobili Lamborghini. Contact me

1 thought on “ZeeDive: ecommerce web site,beta screenshots”

  1. Pingback: The find.com: a new shopping search engine « Dario Salvelli’s Blog

Comments are closed.