Webcrow: web-based crossword solving system

Webcrow is a interesting project by Dii Siena Italian university about solving crosswords using computers: WebCrow is a software that it works as a search engine technology but with a different implementations. In order to develop the software sometime there is a competition, Webcrow vs Human, you can signup here: the results are great, the last competition was played August, 30.

Webcrow è un interessante progetto del Dipartimendo di Ingegneria dell’informazione dell’università di Siena sulla risoluzione di cruciverba ed enigmi tramite i computer: WebCrow infatti è un software che lavora con una tecnologia simile a quella dei motori di ricerca ma con una diversa implementazione. Per sviluppare e migliorare il software si svolgono abitualmente delle competizioni tra WebCrow e giocatori reali, è sufficiente registrarsi qui. I risultati sono davvero interessanti, l’ultima gara si è conclusa il 30 agosto.

Via [Krdesign blog]

Author: Dario Salvelli

Growth Hacker, Digital Marketing expert. I work as the Global Social Media Manager of Automobili Lamborghini. Contact me

2 thoughts on “Webcrow: web-based crossword solving system”

Comments are closed.