New website for PcWorld Italy

After Nòva Review, today is the day of newspapers. The Italian magazine, PCworld (there is also a international version, PCWorld.com), has a new redesign for his web site. Finally the organization of the news is improved and also the site graphically is better, with a greater speed it is possible to have all the sections to range of a click: to the left there is the menu about category (pc, notebook, mobile, internet, download) and on top there is the logo and the search; there is another menu on the header for the news (that are on center) and the users section like the login and the newsletter. To the right there is the list of Rss Feed for the network of Pcworld (Gamestar, Computerworld and other feed): always on right there are the list of internal blog about software, notebook and internet, even if maybe this section is not easily accessible and not yet refreshed with the new layout. The blogs are now on 404 error not available, the website has been put online from little but i expect significant and further improvements in the future. I am in contact with the PcWorld editing and i hope to be able to collaborate to short with the journal which I always have followed carefully for the competence that provides: maybe the contents and the magazine have felt the effect lately of a strong reorganization of the magazine but i’m sure that pcworld will go back the reference magazine for the Pc and new technologies.

Dopo Nòva Review, oggi è la giornata dei giornali. Il magazine in versione Italiana, PCworld (c’è anche la forse più nota versione internazionale PCWorld.com) ha effettuato un re-style del proprio sito web. Finalmente l’organizzazione delle news è stata migliorata così come la parte grafica, con un layout più veloce è possibile avere tutte le sezioni a disposizione con un click: a sinistra c’è il menu principale con le diverse categorie (pc, notebook, mobile, internet, download) e subito sopra il logo ed il search; c’è poi un altro menu sull’header riguardante le news e la sezione per gli utenti come il login e la newsletter. A destra c’è la lista dei Feed Rss del network di PcWorld (Gamestar, Computerworld ed altri feed): sempre sulla destra ci sono poi gli ultimi post dii blog interni riguardante i software, i notebook ed internet, anche se questa sezione non è molto accessibile e non è stata ancora aggiornata nel nuovo layout. I blog sono infatti in 404, ovvero non disponibili, il sito web è stato upgradato da poco online ma mi auguro significativi ed ulteriori sviluppi in futuro per questa parte del sito che ormai è fondamentale specialmente per un journal. Sono in contatto con la redazione di PcWorld e spero di poter collaborare al più presto con il magazine che seguo da sempre attentamente per la competenza che ha dimostrato nel tempo: forse i contenuti ultimamente non sono più quelli di una volta causa la riorganizzazione della testata ma sono convinto che al termine di questa fase di transizione PCWorld Italia torni ad essere il punto di riferimento per gli appassionati di PC e nuove tecnologie.

[UPDATE] Now the web site is all online with the the blogs: Ho visto un blog, Attenti al Portatile, Logout

Author: Dario Salvelli

Growth Hacker, Digital Marketing expert. I work as the Global Social Media Manager of Automobili Lamborghini. Contact me